Fin24

Sky probed over email hacking

2012-04-23 11:43

London - Britain’s media regulator said on Monday it had launched an investigation into Sky News, the influential news channel of Rupert Murdoch’s BSkyB, which has admitted twice hacking into emails to generate a story.

Sky News said earlier this month that it had hacked into emails in 2008 but insisted it acted in the public interest because it had shared the information with the police and helped to secure a criminal conviction.
 
The admission was seen as damaging to the successful channel. Its parent BSkyB is 39%-owned by Murdoch’s News Corp, which has itself been convulsed by a phone-hacking scandal at its British newspaper arm.

As a result, parent company BSkyB is being investigated as to whether its owners and directors are fit to own a broadcast licence.

“Ofcom is investigating the fairness and privacy issues raised by Sky News’ statement that it had accessed without prior authorisation private email accounts during the course of its news investigations,” a spokesperson said.

“We will make the outcome known in due course.”