Fin24

Sky News admits email hacking

2012-04-05 15:43

London - Sky News, part of Rupert Murdoch’s media empire, has admitted hacking into emails on two occasions, saying on Thursday the actions had been justified and were in the public interest.

On one occasion, the news channel of British broadcaster BSkyB authorised a journalist to access the emails of a man accused of faking his own death, which it said had helped the police successfully prosecute the case.
 
“Sky News is committed to the highest editorial standards. Like other news organisations, we are acutely aware of the tensions that can arise between the law and responsible investigative journalism,” the head of Sky News, John Ryley, said.

“We stand by these actions as editorially justified and in the public interest.”

Murdoch’s News Corp is the biggest shareholder in BSkyB with a 39% stake. BSkyB is the subject of scrutiny by Britain’s broadcasting regulator as to whether its executives and owners make it a “fit and proper” owner of a broadcast licence.